Cookie / Süti tájékoztató
Tájékoztatjuk, hogy a marketingindex.hu honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
Rendben
DM
15 997

(+59,9% 5 év alatt)
GDPR = Direkt Marketing aranykor?

„Megtorpanás már a COVID-válság előtt”

2018 áprilisa óta tudja szinte kivétel nélkül minden magyar állampolgár, mit is jelent a hétköznapokban a GDPR kifejezés. Nos, az iparágban talán leginkább érintett területen, a Direkt Marketing szakágazatban látszik ennek hatása legjobban. A kezdeti GDPR láz, mely 2018-ra oly’ jellemző volt, nagy lendületet adott a területnek. 5 éves távlatban ebben az évben volt a legnagyobb a szektor nyereségtermelő-képessége, jelentősen növekedett a foglalkoztatottak száma, és kiugró volt az árbevétel-arányos nyereség is. Azonban a lendület elfogyott 2019-re…

 

 

 

Direkt Marketing szakágazatban működő cégek és egyéni vállalkozások alakulása (2015-2019)

A Direkt Marketing szakágazatában működő cégek és egyéni vállalkozók száma trendszerű növekedést mutat 2015 óta. A grafikon adatait megvizsgálva árnyaltabb képet kaphatunk a szakágazat összetételéről: azt láthatjuk ugyanis, hogy a direkt marketinggel foglalkozók közt rohamosan nő az egyéni vállalkozók köre, a társas vállalkozásoké pedig ezzel párhuzamosan csökken a piacon. Míg 2015-ben 880 cég és 190 egyéni vállalkozó tette ki a Direkt Marketing teljes magyarországi szakágazatát, addig 2019-ben már 356 egyéni vállalkozó és csak 773 társas vállalkozás tevékenykedett.

 

 

 

 

Egyre többen dolgoznak a direkt marketing területén, ezzel párhuzamosan pedig nőnek a munkáltatók költségei is. A személyi jellegű ráfordítás mértéke 2015 és 2018 között lassan növekedett, 2019-ben pedig ugrásszerűen megnőtt: a két végpont között 75%-os növekedés tapasztalható. A vizsgált időszakban 2015-ben 4 253 munkavállalót foglalkoztattak, 2019-re pedig 5 626-ra nőtt a szakágazat munkavállalóink száma, ami közel 33%-os különbség. Kiemelendő, hogy bár 2016-ra 211 fővel csökkent a munkavállalók állománya az előző évhez képest, addig a személyi jellegű ráfordítás mértéke 1 milliárd forinttal nőtt a szakágazatban. 2017-ben a foglalkoztatottak száma számottevően nem nőtt, a személyi jellegű ráfordítások azonban újabb 1 milliárddal nőttek.

A Direkt Marketing szakágazatban foglalkoztatottak száma és teljes személyi jellegű ráfordítása (2015-2019*)

 

 

 

 

A Direkt Marketing szakágazat árbevétel-arányos nyeresége (2015-2019*)

Prognosztizálhatóan az elmúlt öt év legkisebb haszonkulcsával dolgozott a Direkt Marketing szakágazat 2019*-ben. 2015-ben az árbevétel-arányos nyereség 7,71% volt, ami 2016-ban és 2017-ben lassan emelkedett, 2018-ban pedig az első év majdnem kétszerese volt. Ez a 14,26%-os arány prognosztizálhatóan több mint 50%-kal csökkent 2019-re, vagyis akkor már csak 7%-os haszonkulccsal számolhattak a szakágazatban tevékenykedők.

 

 

 

 

2015 és 2017 között stabil növekedést mutatott a direkt marketing szakágazat összesített nyereségének összege: az első év 8,09 milliárd forintos értékéről 2017-re 10,71 milliárd forintra nőtt. Ezt követően hatalmas a különbség: 2018-ban már 17,73 milliárd forintos nyereséget tudhat magáénak a szektor, ami több mint kétszerese a 2015-ös eredménynek. A kiugró eredmény a következő évre 14,56 milliárd forintra csökkent.

A Direkt Marketing szakágazat nyereségességének alakulása (2015-2019*)

 

*A koronavírus-járvány gazdasági hatásainak mérséklése érdekében szükséges adózási könnyítésekről szóló 140/2020. (IV. 21.) kormányrendelet alapján a gazdasági társaságok pénzügyi beszámolóinak benyújtási határideje 2020. szeptember 30-ra módosult. Ennek fényében a feltüntetett 2019-es adatok a korábbi évek adatai alapján előrevetített projekciót tartalmaznak, illetve részállapotot mutatnak.